duminică, 30 mai 2010

Fericirile mele

Mi-am cumparat mai demult o carte in engleza despre cinematografie iar pe prima pagina ,ca nota introductiva scria:the film is a dream,but whose?:)(cred ca intrebarea da sansa fiecarui om de a-si imagina ce fel de vis este,cum e el si ce importanta are pentru acesta.Toate aceste raspunsuri formeaza un intreg care,probabil,ar putea sa fie raspunsul cel dorit:)(din multe raspunsuri subiective ajunge a se creea unul obiectiv:),sau cum spunea un prieten apropiat:"filmul este o iluzie a iluziei,o imitatie a imitatiei ":)
Si totusi cine suntem noi in masura sa spunem asta?:)


Intr-o alta ordine de idei,sunt fericita ca am reusit sa-mi achizitionez din Diverta,weekendul acesta, "Ma numesc Rosu" de Orhan Pamuk,cu mica precizare care se afla si pe coperta:premiul Nobel pentru literatura 2006.Auzisem de ea,dar niciodata nu am stiut despre ce ar putea fi vorba,si acum am ajuns in stadiul in care o iau cu mine peste tot,citez din ea...ce sa mai!,am ajuns sa o indragesc,ea s-a obisnuit cu mine(cu toate gandurile mele,ezitarile si emotiile ce ma incercau intr-un vartej de imagini vizuale reverberante),oricum nu a avut incotro.
Un alt motiv pentru care pot spune ca ma simt implinita,e ca am reusit sa ajung la TIFF la deschidere,implicit la filmul care a dat startul festivalului:Mother(din viziunea mea chiar un film f bun,iar regizorul coreean Bong Joon-Ho,am auzit ca ar fi unul dintre cei mai buni regizori de pe plaiurile coreene si banuiesc ca nu numai.


"Unchiul mi-a spus :"Deseneaza un cal care sa vina dinlauntrul tau".Vreme de trei zile am desenat sute de cai ,asemenea marilor maestri din vechime,ca sa deslusesc ce inseamna o imagine de cal care sa vina dinlauntrul meu.
Vechii maestri din Siraz,din Herat,am spus,afirmau ca,pentru a putea desena calul dorit si vazut de Dumnezeu,miniaturistul trebuie sa deseneze cai vreme de cincizeci de ani,fara contenire,si adaugau ca,de fapt,cea mai buna imagine a unui cal va fi cea desenata pe intuneric.Asta pentru ca,in cincizeci de ani ,adevaratul miniaturist isi pierde vederea ,lucrand din greu,si invata pe de rost calul pe care-l schiteaza mana sa"

("Ma numesc Rosu")

4 comentarii:

Andrei Ghiorghe spunea...

Felicitari pentru ceea ce faci!

badafly spunea...

Suna destul de formal,sunt lucrurile pe care le simt cu toata fiinta iar cand reusesc sa transmit asta macar unei persoane,ma bucura enorm:)

David spunea...

Ce activitati boeme ai draga badafly. Imi place cum iti organizezi lumea ta.

badafly spunea...

Eh ,draga David,ma pot lauda si eu ca weekendul asta care a trecut l-am petrecut cum mi-l imaginasem de dinainte:)